Biuletyn Informacji Publicznej

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Ostrowie Lubelskim

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Ostrowie Lubelskim (Partyzantów 26, 21-110 Ostrów Lubelski, tel: 81 8520006, fax: 81 8520006, email: szkolapodstawowa@ostrowlubelski.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Ostrowie Lubelskim.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2018-12-18.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-27.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Równiak , e-mail: szkolapodstawowa@ostrowlubelski.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 818520006. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
Elementy nawigacyjne polegają na właściwościach zmysłowych,
Na stronie nie istnieją mechanizmy pozwalające na pominięcie bloków,
Na stronie internetowej nie zawarto celu linków w kontekście.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-03-27. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Przy wejściu głównym znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Wejście do szkoły znajduje się także od strony boiska wielofunkcyjnego Orlik. Przy tym wejściu także jest podjazd dla niepełnosprawnych. Kolejne wejście, schodami w dół, prowadzi do szatni. Oprócz 3 wymienionych wejść jest jeszcze 5 innych wejść m.in. jedno z nich wiodące do kotłowni. W szkole nie ma wejść na kartę ani też pracownika ochrony. Brak wind. Schody i korytarze spełniają normy szerokości, schody posiadają spocznik. Brak platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Przy budynku znajduje się jedno miejsce parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych. W budynku znajdują się dwie toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Sale lekcyjne dla uczniów niepełnosprawnych ruchowo zostały zlokalizowane na parterze. Uczeń niepełnosprawny ruchowo porusza się po szkole korzystając m.in. z trójnogu i podpórki czterokołowej, posiada regulowany stolik i krzesełko.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Prawo wstępu z psem asystującym nie zostało uregulowane.
Aktualnie brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

10. Informacje dodatkowe

Brak aplikacji mobilnych.